לעשות שיפוצים בדרך הנכונה

דרך אחת ונכונה לעשות שיפוצים

אם אתם רוצים לעשות שיפוצים בבית, בין אם לפני מכירה או השכרה ובין אם לגרום לעצמכם להרגיש בו יותר בנוח, ואתם רוצים שהתוצאות תהיינה הכי טובות שאפשר, יש רק דרך אחת לעשות את זה כמו שצריך.
ידוע לכם שעבודות שיפוצים הן דבר מרעיש, אז לפני הכל, מן הראוי שתודיעו לשכנים שאתם מתכוונים לעשות עבודות מהסוג הזה בבית. ההודעה המנומסת הזו חשובה בעיקר אם אתם גרים בבניין, כי אז הלכלוך מגיע גם לחדר המדרגות המשותף לכל הדיירים. תוכלו אפילו להשאיר פתח בכניסה לחדר המדרגות, וכמובן, בסוף כל יום עבודה תנקו את הלכלוך שהצטבר בחדר המדרגות, או בקשו מהשיפוצניקים שיעשו זאת אם אתם לא יכולים.
כדי למנוע עבודות כפולות, כדאי לעשות שיפוצים בבית לפי סדר מסוים, כי עבודה כלשהי יכולה ליצור לכלוך או נזק לאזורים בבית שצריכים גם הם שיפוץ. למעשה, המטרה היא לעשות את הדברים מלמעלה לכיוון מטה. מה הכוונה? נניח ואתם רוצים לצבוע את הקירות ולהחליף רצפות בפרקטים. אם תתקינו קודם את הפרקטים ואחר כך תתחילו בצביעת הקירות, גם אם תכסו את רצפת העץ עדיין יכול לפגוע בה צבע, ואז תצטרכו לנקות אותה. הבנתם את הכוונה.

לעשות שיפוצים בדרך הנכונה
לעשות שיפוצים בדרך הנכונה

סיטואציה נוספת שכדאי להימנע ממנה היא זו: במידה ואתם רוצים להזמין זגגים בתל אביב כדי לתקן את החלונות שלהם, תשאירו את העבודה הזו לסוף, רק למקרה שאולי השיפוצניקים יהיו צריכים להניף כלים כבדים שעלולים לפגוע בחלונות. תחשבו כמה כואב זה יהיה אם אחרי שהחלפתם את הזכוכיות של החלונות אחד השיפוצניקים בטעות יפגע בהם בזמן שהוא עושה את עבודתו הקשה.
אבל רגע, לפני שבכלל מתחילים בשיפוצים, ולפני שבכלל יושבים ומדברים על תוכנית העבודה, צריך לבחור את אלו שיעשו את הכל. שיפוצים יכולים להיות עסק יקר מאוד, וצריך לבחור את האחראים לעבודה היטב.
אחרי שבוחרים אותם תוך סינון מוקפד, שיש בו דגש על האיכות של העבודה, אפשר להתחיל להכין תוכנית עבודה. וכשאנחנו אומרים תוכנית עבודה אנחנו מתכוונים באמת לשבת ולכתוב הכל- איזה שיפוצים צריך ואיפה, איך זה ייעשה ועם איזה חומרים, צבעים וכדומה, כמה כל העבודות יעלו ומתי הן יסתיימו. התוכנית עוזרת לשמור על מסגרת תקציב וזמן והכל תוך עמידה בבקשות שלכם.